... Aurificina is het Latijnse woord voor "goudsmid atelier". Afgeleid van aurifex (“‘goudsmid’”) en aurum (“‘goud’”) + faciō (“‘ik maak’”)

2017-04-26

Rick Metz: Verloren was - enkele tips (2)

Meer vanl de channel "Wax Carving by Rick Metz" - kijk ook eens op zijn website: http://www.bourondesign.com


Uit het video Wax Carving #2 "Shadow Band"

tijdens het werken steekt hij de ring op een cilinder. Interessant vind ik ook dat er markeringen op de cilinder staan, dat zie je beter op de andere afbeelding...
Blijkbaar heeft hij een aantal verschillende diameters van deze cilinders, die hij nummerde.

Hier wordt dus een Shadow Band gemaakt - dus een ring, die bij een bestaande ring wordt gedragen. De ring wordt voor de was-buis op de cilinder gestoken en de tussenruimte opgevuld met gesmolten was.


Hij gebruikt trouwens carving tools die me doen denken aan de Wolf Wax Carving tools, maar ik zag ook nog een paar andere fijne precisiegereedschappen die ik wat nader zal moeten onderzoeken...







© info@aurificina.com