... Aurificina is het Latijnse woord voor "goudsmid atelier". Afgeleid van aurifex (“‘goudsmid’”) en aurum (“‘goud’”) + faciō (“‘ik maak’”)

2013-10-18

Les 5: "Composiet ring" edel metaal en een ander grondstof, zoals hout of hoorn etc

Voor dit project heb ik me laten inspireren van een bekend ontwerp van Georg Jensen
Het is een echte klassieker - maar raar genoeg kon ik hem op de Georg Jensen site niet terugvinden.  
Ik hou ook van de klassieke Möbius collectie van Jensen: http://www.georgjensen.com/

Het band deel uit zilver wil ik zeker 5-6 mm breed maken
De bolle vorm uit een tagua noot ("vegetaal ivoor") vijlen.  Het "gaatje" zal weglaten, want mijn noot wil ik in de vorm van een manon praline vijlen.
Het moet een monumentaal stuk worden van ongeveer 35 mm breed!  Ik vraag me enkel af hoe het draag comfort van deze ring wordt.

Mooi zal mijn versie alvast zijn. (Met gesloten ogen zie ik de ring al helemaal voor mij ...)
Ik zal een foto posten van mijn Manon ring als die klaar is

© info@aurificina.com