... Aurificina is het Latijnse woord voor "goudsmid atelier". Afgeleid van aurifex (“‘goudsmid’”) en aurum (“‘goud’”) + faciō (“‘ik maak’”)

2015-10-31

Vernieuwde website voor juwelen. http://meta.zahren.be

Het duurde eventjes, maar nu is het zo ver!
Breng gerust een bezoekje aan de vernieuwde website

Fluid organic jewellery designs and geometrical shapes in gold and silver

Hier op de afbeelding alvast een proevertje hoe sculptuur en juwelen samen een eenheid kunnen vormen. De ring maakt deel uit van een grotere reeks juwelen (hangers, manchetteknopen, oorbellen, ringen) een aantal daarvan staan reeds op de bijhorende pagina op mijn site en het zullen er in de komende weken nog veel foto's bijkomen!

 Hommage à Dame Barbara Hepworth, sculpture and ring

Na een bezoek aan het open atelier voor beeldhouwkunst, voel ik mij "getriggered" om de vormentaal van de juwelen verder zetten in sculpturen, zoals in het voorbeeld op de afbeelding "Hommage à Dame Barbara Hepworth" . Er zullen zeker weer nieuwe stukken ontstaan die een brug vormen tussen sculptuur en juweel, zoals dit in het verleden ook het geval was.

Voorlopig is de site enkel in het engels maar uiteraard is de nederlandse versie reeds in de maak .
Na al de jaren in België praat ik wel vlot Nederlands zonder veel na te denken, maar als ik moet schrijven is het nog altijd eerst in het Engels - en dan vertaal ik naar het Nederlands.


© info@aurificina.com